RSS

luni, 18 aprilie 2016

Renunt la fumat!


     Fie ca esti fumator sau nefumator, nu se poate sa nu fi auzit povestea cu "eu nu sunt dependent, ma pot lasa cand vreau, fumez de placere, ma calmeaza" insotita de aceea cu "mie nu mi se poate intampla nimic rau, stii doar ca matusa/ bunicul/ vecinul de la 4 a fumat toata viata si nu a avut nimic". Cu astea doua povesti imi adormeam si eu ratiunea atat de des cand imi mai aruncam ochii spre pachetul de tigari si vedeam ca tin in mana biletul spre cancer pulmonar. Alalteri dimineata m-am trezit, dar ca niciodata uitasem sa imi cumpar tigari cu o seara inainte. Pur si simplu nu aveam nici una. Cum niciodata nu am avut o dependenta psihologica majora si eram foarte obosita, am decis sa ma duc mai pe seara sa imi cumpar un pachet. Toate bune si frumoase daca nu incepea sevrajul nicotinic pe la pranz si am realizat ca tigara nu este o placere pentru mine, a devenit dependenta, viciu si chiar trebuie sa ma las!

       Aparent eu sunt unul dintre rarele cazuri care experienteaza toata paleta de manifestari fizice. Ameteala, tremur, hipotensiune, senzatia de "cap greu", le am pe toate la pachet. Majoritatea oamenilor nu au decat o stare usoara de somnolenta. Nicotina dintr-o tigara iese din sistem in 48 de ore, asa ca din fericire daca vrei sa te lasi, ca si mine, orele astea sunt critice. Apoi va fi mult mai usor. Partea buna pe termen scurt a renuntarii la tigara este o imbunatatire imediata a respiratiei. Dupa 4 ore deja vei putea respira mai usor, garantat! Dupa o saptamana iti vei recapata gustul si mirosul, fumatul inhiba acesti centri si in plus mai distruge si papile gustative. Din punctul meu de vedere suna ca un schimb avantajos: savoarea tigarii pentru savoarea mancarii. Momentan ma apropii de finalul celor 48 de ore si ma lupt cu o tuse de toata frumusetea. E normal in situatia asta, caile mele respiratorii se curata si incearca sa elimine sputa. La cum tusesc nu pot sa nu ma intreb daca nu mi-am afumat plamanii ca un horn, bietii de ei!

       Dupa cum spuneam, eu personal nu prezint o dependenta psihologica prea mare, nu tanjesc dupa o tigara, cel mult imi lipsesc gesturile familiare, tabietul, pe care am inceput sa il inlocuiesc cu facutul unui ceai (la cate arome si moduri de preparare nici nu este greu). Constientizez ca nu ma relaxeaza acea tigara, ca nu ma calmeaza, din contra chiar. Dar chiar daca tigara ar avea efectul asta tot se poate gasi un obicei mai sanatos!

        Tot ce stiu e ca vreau si pot! Ma voi motiva zilnic si voi reusi sa renunt la fumat!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu